WAT DOEN WIJ?

Simpelweg naar het grote plaatje kijken en terug naar de basis! Het lichaam is één geheel waarin alles samenwerkt. De ervaringen die je in je leven hebt opgedaan, de bewegingen die je hebt gemaakt en de beelden die je hebt gezien, kleuren je tot wie je nu bent. Als er één schakeltje minder goed functioneert, zal dit effect hebben op het geheel. Daarom vinden wij het belangrijk om altijd naar het grotere plaatje te kijken. Dit betekent natuurlijk dat we geen enkel kind op dezelfde manier zullen benaderen, want iedereen is anders!

Reflexintegratie

Reflexen zijn de basis van de ontwikkeling. Het actief blijven, of onderontwikkeling van de reflexen kan zorgen voor een achterstand op het gebied van kijken, luisteren, voelen en bewegen.

Kortom, alles wat je nodig hebt om te leren!

Blije baby ligt op zijn buik
Kind kijkt door een scheur in de muur

Visuele screening & training

Wist je dat kijken en het verwerken van visuele informatie bij een groot deel van de kinderen onnodig veel energie kost?

Dat problemen met kijken en verwerken van informatie dikwijls de oorzaakis van leerproblemen

Leesbegeleiding

Is het lezen moeilijk? Geeft lezen frustraties en is het eigenlijk niet leuk meer. Tijd om dit op een andere manier aan te pakken.

Maar wel één die anders is dan we gewend zijn..

Kind leest blij een boek
Telraam met kralen

Rekenhulp

Moeite met rekenen? Wist je dat rekenproblemen vaak problemen zijn in de absolute basis. Het fundament is simpelweg nog niet gelegd, waardoor rekensommen bijna onmogelijk worden om op te lossen. Beter-Brein helpt graag om de basis te leggen.

Schrijfmotorische therapie

Met deze therapie helpen we kinderen vanuit… de basis natuurlijk! Een kind ontwikkelt zich van binnen naar buiten. Pas als laatste zijn de handen en voeten aan de beurt. Zijn de handen wel voldoende ontwikkeld om tot een volwassen greep te komen? Werken de ogen wel goed samen met
elkaar en met de handen?

De schrijfmotorische therapie is een brede therapie waarmee alle belangrijke facetten die te maken hebben met schrijven, worden aangesproken.

Schrijvende hand